5 toffe blogberichten die elke online marketeer kan gebruiken


- december 4, 2018
Het vakgebied online marketing is ten alle tijden in beweging. Om deze reden is het voor een online marketeer van belang om te blijven leren en jezelf te verbeteren. De afgelopen maand heeft online marketeer Mick een aantal toffe blogs gelezen, waarvan hij denkt dat elk bedrijf ze kan gebruiken voor de bedrijfsstrategie.
Zijn jouw USP’s wel USP’s?
Ik las een interessant blog over de USP’s van bedrijven. De blog van Stephanie Erne vertelt dat veel bedrijven tegenwoordig verzaken om onderscheidende USP’s te uiten op de website of in hun webshop. USP’s als ‘gratis retourneren’ of ‘90 dagen retourrecht’ worden tegenwoordig door alle webshops in Nederland geroepen, niet echt wat je noemt een Unique Selling Point. Ik kom dit zelf ook tegen bij bedrijven, het positieve effect van onderscheidende factoren wordt vaak onderschat.
In Stephanie’s blogpost legt ze uit hoe je aan de hand van het KANO model achter het onderscheidend vermogen van je merk of business komt. Ik heb onlangs dit model in combinatie met andere marketingmodellen toegepast bij een klant om een lange termijn marketingvisie neer te zetten. Het KANO model hielp bijzonder goed om de USP’s van het bedrijf in kaart te brengen.
De verbeterde Google Search Console
Instagram shopping
Facebook targeting infographic
Een klein snufje zout alsjeblieft
Online Marketing Uitbesteden
Wil jij jouw online marketing uitbesteden? Wij plaatsem onze talentvolle online marketeers bij diverse opdrachtgevers. Kom eens langs voor een gesprek of neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.
Tags
Ook interessant?
Verhoog Employee Advocacy met Sociuu
Verhoog je Employee Advocacy met Sociuu. Martijn vertelt alles over...