5 blogs uit het verleden die nog steeds relevant zijn voor online marketeers
De wereld van online marketing blijft voortdurend evolueren. In deze snel veranderende omgeving is voortdurend leren en verbeteren essentieel voor online marketeers. In de afgelopen maand heeft online marketeer Mick enkele interessante blogs gelezen die hij nog steeds relevant acht voor bedrijven in hun bedrijfsstrategie. Hier zijn vijf van die blogs:
Onderscheidende USP's: Zijn jouw Unique Selling Points echt uniek?
Een blogpost van Stephanie Erne werpt licht op het feit dat veel bedrijven tegenwoordig falen in het benadrukken van hun unieke verkoopargumenten (USP’s) op hun websites of in hun webshops. De blog illustreert dat veel webshops dezelfde USP’s, zoals “gratis retourneren” of “90 dagen retourrecht,” gebruiken, wat nauwelijks als uniek kan worden beschouwd. Stephanie legt uit hoe je met behulp van het KANO-model kunt ontdekken wat jouw merk of bedrijf onderscheidt van de concurrentie. Mick benutte dit model onlangs samen met andere marketingmodellen om een langetermijnvisie voor een klant te ontwikkelen. Het KANO-model bleek bijzonder nuttig om de USP’s van het bedrijf in kaart te brengen.
De verbeterde Google Search Console
Tom Eemers deelde zijn ervaringen met de vernieuwde Google Search Console. Deze tool is van onschatbare waarde voor SEO-specialisten in hun dagelijkse werkzaamheden. De Search Console stelt nu gegevens van de afgelopen 16 maanden beschikbaar, in plaats van de vroegere 90 dagen. Bovendien is de interface sterk verbeterd en zijn er nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zoals filters voor klikken, vertoningen en positie. De oude rapporten, zoals ‘indexeringsstatus,’ ‘crawlfouten,’ en ‘sitemaps,’ zijn samengevoegd in het nieuwe rapport ‘indexdekking,’ wat het geheel veel overzichtelijker maakt. Dit stelt marketeers in staat duidelijker te begrijpen waarom zoekmachines bepaalde URL’s wel of niet indexeren.
Instagram Shopping: Het eenvoudiger maken van product tagging
Voor iemand met een eigen sierradenmerk, zoals Mick, is Instagram een waardevol platform. Voorheen was het frustrerend dat je geen links kon opnemen in je posts, wat de doorverwijzing van volgers naar je producten bemoeilijkte. Instagram Shopping verhelpt dit probleem, zoals beschreven in de blogpost van Bianca van Felius. Ze biedt een stapsgewijze handleiding voor het opzetten van Instagram Shopping, wat een verademing kan zijn voor elke ondernemer die zijn producten wil taggen en promoten.
Omdat ik zelf een eigen sieradenmerk heb, werk ik veel met instagram. Tot nog toe was het super irritant dat je geen links kwijt kon in je posts. Hierdoor moest je volgers via een grote omweg naar je product sturen. Met instagram shopping is dit verleden tijd! Een verademing als je het mij vraagt.
Facebook Targeting Infographic: Je doelgroep effectiever bereiken
Voor zijn sierradenmerk adverteert Mick ook op Facebook, en hij begrijpt dat dit meer inhoudt dan simpelweg op ‘bericht promoten’ klikken. Het biedt een betere mogelijkheid om je doelgroep te targeten. In haar blogpost heeft Bianca van Ketterij een infographic gedeeld die precies uitlegt hoe je je doelgroep kunt targeten. Deze infographic biedt praktische tips om effectievere advertenties te maken en je doelgroep beter te bereiken.
Voice: De opkomst van spraakgestuurde technologie
De laatste blogpost behandelt de opkomst van spraakgestuurde technologie, oftewel voice. Hierin wordt beschreven hoe KRO-NCRV pioniert met de eerste Nederlandse voice-controlled kook-assistent. Aangezien het gebruik van spraaktechnologie naar verwachting zal toenemen, is dit een fascinerend terrein om te verkennen. De blogpost benadrukt echter dat je je handen niet moet vergeten te gebruiken, anders duurt het wel erg lang voordat je kunt gaan eten.
Online Marketing uitbesteden
Als je overweegt om je online marketing uit te besteden, bieden wij getalenteerde online marketeers die bij verschillende opdrachtgevers kunnen worden ingezet. Neem contact met ons op voor een gesprek of meer informatie over de mogelijkheden.
Tags
Ook interessant?
Zichtbaarheid en conversies verhogen met SEO copywriting
In de huidige maatschappij draait het niet alleen om winst maken. Het gaat ook om het...
5 praktische tips om je brand safety te waarborgen
In de huidige maatschappij draait het niet alleen om winst maken. Het gaat ook om het...
Op zoek naar een hero?
Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de Heroes jou bieden.
Blijf op de hoogte
Maandelijkse nieuwsbrief met updates, blogs en achtergrondartikelen.
Ontdek Heroes
Hoofdkantoor Haarlem
Phoenixstraat 4, Haarlem
Coming soon:
Utrecht